Wat is de zichttermijn bij Go-Britain?

Je hebt altijd een zichttermijn van 100 dagen en je kunt je aankoop altijd ruilen of je geld terug krijgen.

Natuurlijk moet je aankoop altijd wel aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • Je aankoop moet ongebruikt, ongedragen en niet gewassen zijn
  • Informatiekaartjes of labels moeten nog aan je aankoop zitten
  • Je aankoop moet in de originele verpakking zitten
  • Je aankoop moet compleet zijn
  • Het aankoopbewijs moet altijd met je retour worden meegestuurd

De regel is dat wij jouw retour altijd weer als nieuw moeten kunnen verkopen.

Hoe retourneer ik mijn pakket?

Je hebt 3 manieren om je aankoop te retourneren:

  1. Je woont in de buurt van een van onze filialen. Elke aankoop die je bij Go-Britain doet kun je altijd terug brengen naar een van onze filialen. Je kunt je aankoop daar ruilen of je geld terug krijgen.

    Neem altijd de aankoopfactuur, die bij je bestelling zit, mee naar de winkel.

  2. Stuur je retour terug naar Go-Britain via Kiala. Dit is gratis, ook voor België! Zie www.kiala.nl voor het dichtstbijzijnde Kiala-punt bij jou in de buurt.

  3. Stuur je retour terug naar Go-Britain via PostNL of een andere pakketdienst. De retourkosten zijn dan voor je eigen rekening.

Wat is Kiala ?

Kiala is de oplossing voor mensen die vaak niet thuis zijn en dus niet hun bestelling in ontvangst kunnen nemen.

Het Kiala distributiesysteem bestaat uit een groot netwerk van supermarkten, buurtwinkels en tankstations. (Ophaal- en afgifte punten). Allemaal met ruime openingstijden en goede bereikbaarheid.

Hoe werkt het retour sturen met Kiala?

  • Ga naar www.kiala.nl
  • Type daar je postcode in.
  • Je krijgt een overzicht waar bij jou in de buurt , school of werk de dichtstbijzijnde Kiala punten zijn
  • Geef je goed verpakte retour af bij het Kiala punt.
  • Je hoeft op het Kiala punt niets te betalen.
  • Kiala stuurt je retour naar Go-Britain
  • Een Kiala retour is maximaal een week naar ons onderweg
  • Zodra wij je Kiala retour ontvangen, controleren wij deze.
  • Wij crediteren op dezelfde dag van ontvangst je aankoopbedrag.
  • Een Kiala retour is gratis!.
  • Je aankoopbedrag zal binnen enkele dagen (afhankelijk van je bank) weer op je rekening staan.

Wat is PostNL (TNT Post)

PostNL is het vroegere TNT Post, of te wel verzenden via het vroegere postkantoor.

Postkantoren bestaan niet meer. Tegenwoordig vind je in sommige winkels de zogenaamde TNT corners. Deze corners hebben de functie van de postkantoren overgenomen en hier kun je je retour ook afgeven. (vaak supermarkten en boekhandels)

Wanneer je je retour terug stuurt via PostNL (TNT Post) betaal je 6,75 euro in de winkel zelf. PostNL (TNT Post) stuurt je retour naar ons en vaak is deze de volgende werkdag al bij ons.

Moet ik de retourbon invullen als ik een aankoop retour stuur?

Ja. Het is heel belangrijk dat je de retour-bon altijd meestuurt met je retour!

De retour-bon vind je op de achterkant van je aankoopbewijs.

Vul deze zo compleet mogelijk in en doe deze bij je bestelling.

Rechtsboven op je aankoopbewijs vind je de Retour-sticker! Plak deze sticker met daarop ons retouradres op je retour. Verwijder of kras door alle andere stickers die eventueel op je retour zijn geplakt. Dit voorkomt misverstanden.

Omdat de retour-bon op de achterkant van je aankoopbewijs staat, hebben wij je aankoopbewijs ook direct weer terug.

Hoe ruil ik een artikel?

Natuurlijk moet je je aankoop altijd naar ons retour sturen. Zie hiervoor bovenstaande instructie.

Wij adviseren je het volgende te doen:

  • Je hebt een verkeerde maat bestelt en je wilt deze nu omruilen voor de juiste maat? Wacht dan niet tot wij je retour hebben ontvangen. Dit kan namelijk een aantal dagen tot een week duren. De kans is groot dat jouw maat dan inmiddels is uitverkocht.
  • Bestel zo snel mogelijk jouw goede maat. Dit is dus gewoon een hele nieuwe bestelling. Doe je dit weer voor 16.30 uur, dan heb je je goede maat de volgende werkdag al in huis.
  • Je betaalt dan als het ware je aankoop 2 keer.
  • Stuur gelijk daarna je retour zo spoedig mogelijk naar ons terug. Zie hiervoor bovenstaande instructie.
  • Zodra wij je retour hebben ontvangen, crediteren wij je aankoopbedrag dezelfde dag nog naar je rekening.
  • Op deze manier voorkom je dus dat je goede maat niet meer is te verkrijgen.

Wil of kun je je goede maat niet nog een keer betalen?

  • Zet op je retour-bon duidelijk wat je wilt dat wij doen. Geef bijvoorbeeld duidelijk aan welke maat of artikel je wilt ontvangen ter ruiling.
  • Wij sturen je goede maat kosteloos naar je op zodra wij je retour hebben ontvangen.
  • Wanneer wij jouw maat niet meer zelf op voorraad hebben, kijken wij of deze nog in een van onze filialen op voorraad is. Is dit het geval, dan laten we deze naar Go-Britain komen. Zodra wij deze binnen hebben , sturen wij je goede maat naar je op.
  • Als jouw maat nergens meer op voorraad is, crediteren wij je aankoopbedrag naar je rekening.

Moet ik mijn kwitantie van het afgegeven retour bewaren?

Ja. Altijd de kwitantie (bonnetje) heel goed bewaren wat je ontvangt wanneer je je retour afgeeft op een Kiala-afgiftepunt of bij een andere vervoerder.

In heel zeldzame gevallen raakt een retour wel eens kwijt. Je kwitantie is je bewijs dat je je retour hebt afgegeven.

Meestal staat er ook een nummer op waarmee je je retour kunt volgen op de betreffende website van de vervoerder. (Kiala tracking of PostNL Track&Trace)