Wat zijn de bezorgkosten ?

Bij bestellingen vanaf € 80,- stuurt Go-Britain jouw bestelling kosteloos naar je op. Dit geldt alleen voor verzendingen naar adressen in Nederland, Belgie en Duitsland. Je betaalt dan dus geen extra Bestelkosten!

Voor bestellingen tussen € 20,- en € 80,- vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten, voor Nederland is dat slechts € 2,95 en voor België en Duitsland € 4,95. 

Voor bestellingen onder de € 20,- euro wordt er een extra bijdrage van € 2,- gevraagd, de bezorgkosten zijn in dat geval voor Nederland € 4,95 en voor België en Duitsland € 6,95.

Voor de overige landen wordt er altijd een bijdrage in de bezorgkosten berekend, ongeacht het aankoopbedrag.

Ook kun je kiezen om je webshop bestelling gratis op te halen in een van onze filialen. Voor meer info, zie: Gratis je webshop bestelling ophalen in een filiaal

Bestelkosten = Betaalkosten + Bezorgkosten

Voor een compleet overzicht, zie de tabel hieronder:

Verzendtabel Europa 2013

Welke vervoerders gebruikt Go-Britain ?

Bij het plaatsen van je bestelling kun je zelf aangeven hoe je je bestelling wilt ontvangen:

  • Ophalen in een filiaal
  • Thuis (of op een ander adres, bijv. je werk), via PostNL (het vroegere TNT Post/TPG Post/PTT Post). Of buiten Nederland via DPD.
  • Zelf ophalen op een afhaalpunt bij jou in de buurt (Pakjegemak of Kiala). Makkelijk als je meestal niet thuis bent.

Gratis je webshop bestelling ophalen in een filiaal

Woon je in de buurt van een filiaal, dan kun je er voor kiezen om je webshop bestelling daar naar toe te laten sturen. Elke dinsdag, donderdag en zaterdag ontvangen onze filialen deze bestellingen. Je krijgt altijd bericht via de email wanneer je bestelling in jouw filiaal is aangekomen en je deze kunt komen ophalen.

Wanneer je ervoor kiest om je bestelling in een filiaal op te halen betaal je GEEN verzendkosten.

Daarnaast is het natuurlijk heel makkelijk dat je je webshop aankoop direct kan passen en eventueel direct weer kunt retourneren.

Wat is PostNL ?

PostNL is een grote vervoerder van brieven en pakketten, en is de nieuwe naam voor het vroegere TNT Post, TPG Post en PTT Post.

Is er bijna altijd iemand bij je thuis of zijn je buren zo vriendelijk om jouw bestelling voor je in ontvangst te nemen, dan kun je je bestelling gewoon thuis laten bezorgen.

PostNL levert je bestelling van maandag t/m zaterdag , tussen 08.00 – 18.00 uur , bij je thuis af. PostNL doet 2 pogingen om je bestelling bij je af te leveren, daarna zal PostNL jouw bestelling bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt afleveren zodat je zelf daar alsnog je bestelling af kunt halen.)

De chauffeur laat een briefje achter in je brievenbus als er niemand thuis is. Daarop schrijft hij vaak een extra instructie, bijv “Pakket afgegeven bij de buren op nr. 21”

Wat is Pakjegemak ?

Pakjegemak is de makkelijkste oplossing wanneer je zelf weinig thuis bent en je bestelling dus niet in ontvangst kan nemen.

Haal je bestelling op, waar en wanneer het jou uitkomt !

Bestellingen geplaatst voor 16:30 worden in de regel de volgende dag al op het Pakjegemak-punt geleverd!

Het Pakjegemak verzendsysteem bestaat uit een groot netwerk van ophaal- en afgifte punten (Pakjegemak-punten). Deze afhaalpunten zijn meestal postagentschappen, supermarkten en buurtwinkels. Locaties die makkelijk te bereiken zijn en vaak over ruime parkeermogelijkheid beschikken en die ook in de avonduren en weekenden open zijn.

Wat is Kiala ?

Kiala is vergelijkbaar met Pakjegemak en dus ook een goede oplossing wanneer je zelf weinig thuis bent en je bestelling dus niet in ontvangst kan nemen.

Ook hier haal je bestelling op, waar en wanneer het jou uitkomt !

Bestellingen geplaatst voor 16:30 worden in de regel na 2 werkdagen op het Kiala-punt geleverd!

Verder kun je bij een Kiala-punt ook nog eens je bestelling gratis naar ons retourneren!

Het Kiala verzendsysteem bestaat uit een groot netwerk van ophaal- en afgifte punten (Kiala-afhaalpunten). Deze Kiala-afhaalpunten zijn meestal tankstations, supermarkten en buurtwinkels. Locaties die makkelijk te bereiken zijn en vaak over ruime parkeermogelijkheid beschikken en die ook in de avonduren en weekenden open zijn.

Hoe werkt het afhaalpunt?

  • Bij het bestellen op Go-Britain kun je aangeven dat je je bestelling zelf op een Pakjegemak- of Kiala-afhaalpunt wilt ophalen
  • Je voert je postcode in
  • Je krijgt een overzicht plus plattegrond waar bij jou in de buurt (huis, werk, school) de dichtstbijzijnde afhaalpunten zijn.
  • Je kiest jouw meest geschikte afhaalpunt (Pakjegemak of Kiala).

Zodra jouw bestelling op je afhaalpunt is aangekomen, ontvang je een SMS en/of emailbericht. Je kunt je bestelling gaan ophalen. Vergeet je legitimatie niet mee te nemen.

Hoe lang duurt de verzending naar een afhaalpunt ?

Dit duurt meestal 1 of 2 werkdagen, mits je je bestelling voor 16:30 uur hebt gedaan.

Kan ik een retour ook via Kiala terugsturen ?

Ja hoor, en ook nog eens gratis! Kijk hiervoor bij RUILEN & RETOURNEREN.

Wat is DPD ?

DPD is een grote vervoerder van pakketten, ook wel pakketdienst genoemd (alleen buiten Nederland).

Is er bijna altijd iemand bij je thuis of zijn je buren zo vriendelijk om jouw bestelling voor je in ontvangst te nemen, dan kun je je bestelling gewoon thuis laten bezorgen.

DPD levert je bestelling van maandag t/m vrijdag , tussen 08.00 – 18.00 uur , bij je thuis af. DPD doet 2 pogingen om je bestelling bij je af te leveren, waarna nog 1 poging op afspraak wordt gedaan. (www.nieuwelevering.nl)

De chauffeur laat een briefje achter in je brievenbus als er niemand thuis is. Daarop schrijft hij vaak een extra instructie, bijv “Pakket afgegeven bij de buren op nr. 21”

Kan ik mijn zending volgen ?

Op het moment dat jouw bestelling ons warehouse verlaat, ontvang jij een Verzendbevestiging.

Hierin vind je een link waarmee je jouw zending kunt volgen (Track & Trace).

Je Track & Trace werkt vanaf het moment dat jouw zending in het sorteer-depot van de vervoerder is aangekomen en gescand! Dit is meestal 2 uur nadat jouw bestelling ons warehouse heeft verlaten.